Anda Musykil? Zarraz Paramedical Ada Jawapannya.

Instagram




1. Adakah produk Zarraz Paramedical berkesan?

J : YA, ia berkesan kerana set lengkap produk ini mempunyai keistimewaan daripada 3 gabungan alternatif perubatan kecantikan iaitu diterapkan unsur ayurvedic, homoepathy dan rawatan anti-aging yang akan memperbaharui sel baru setiap hari. Haruslah tepat memilih produk mengikut jenis kulit anda samada radiant atau renewal.



2. Kenapa perlu mengambil set lengkap Bio NutriCare ( Zarraz Paramedical) ?

J : Kerana setiap satu produk mempunyai fungsi yang tersendiri, di mana ia saling melengkapi antara satu sama lain untuk menyihatkan kulit justeru akan memberi perubahan yang positif kepada kulit wajah anda.


3. Bagaimanakah cara untuk mendapat kesan terbaik?

J : Dari segi penjagaan luaran ,sebaiknya sebelum memakai produk ini, buatlah rawatan facial untuk membuang sel mati atau memakai mask terlebih dahulu.

Andainya sebelum ini anda nemakai produk pengelupasan,sebaiknya biarkan kulit rehat dahulu selama 2 minggu.

Dari segi dalaman , amalkan makan banyak buah-buahan, minum air 8 gelas sehari , elakkan makan makanan yang bergoreng dan pedas bagi pelanggan yang mempunyai masalah kulit berminyak.


4. Adakah mana-mana produk yang memberi kesan sampingan?

J : Tidak. Kerana produk zarraz tidak langsung menggunakan bahan kimia. Produk ini adalah diformulakan sebagai rawatan khas untuk menyembuhkan. Kesan yang cepat akan anda lihat.

Namun sesetengah antara anda akan mengalami proses penyembuhan kerana setiap dari kita mempunyai kulit yang berbeza.


5. Apabila sudah mendapat kesan perubahan pada wajah,perlukah meneruskan pemakaian produk zarraz paramedical?



J :sebaik-baiknya perlulah diteruskan agar kulit sentiasa mendapat nutrisi dan pertumbuhan kulit baru setiap hari. Paling penting agar kulit sentiasa nampak bersinar ( glowing ). Inilah amalan awet muda.


6. Berapakah umur yang sesuai untuk menggunakan produk ini?

J : Bermula pada umur seseorang itu akil baligh ( 11tahun ) sehingga tiada had usia. Set yang berbeza serta pemakaian yang juga berbeza mengikut tahap umur seseorang itu. Ada juga produk Zarraz yang boleh diguna pada peringkat bayi.


7. Bolehkah produk ini digunakan bersama dengan produk lain?

J : Sebaik-baiknya harus menggunakan satu set lengkap produk zarraz untuk mendapatkan perubahan kesan yang maksimum.

Jika anda mahu juga mencampurkan dengan produk lain,disarankan produk lain yang diterima itu wajib mengandungi bahan tumbuh-tumbuhan,vitamin,dan buah-buahan sahaja. Tetapi kesannya tidak kami jamin sama sekali dengan jika anda memakai satu set lengkap produk zarraz paramedical.

8. Jika berhenti memakai produk ini,apakah yang akan berlaku?

J : Tidak akan ada apa-apa keburukan yang berlaku kerana bahan kandungan produk ini selamat 100% digunakan. Hanya mungkin kulit tidak akan bersinar seperti sentiasa seperti anda memakai produk zarraz.


9. Apakah keistimewaan produk ini berbanding produk lain?

J : Formula produk ini telah dikaji selama 2 tahun sebelum di pakaging kan. Dicipta oleh para saintis,doktor anti-aging dan pakar kulit .

Setiap produk ini mempunyai minyak aromaterapi yang akan membuatkan seseorang itu tenang dan segar.


10. Bagaimanakah caranya untuk mendapatkan produk ini?

J : Bolehlah dapatkan daripada stokis/pengedar pada setiap negeri seluruh Malaysia.  Sesiapa yang berminat boleh hubungi 013-3502004 ataupun KLIK DI SINI!!






WATSAPP / CALL / SMS : 013-3502004 (ALEEZA)

Cara Merawat Kulit Sensitif



Pada umumnya kulit yang sensitif adalah kulit yang kulit nipis dengan kapilari dibawah lapisan kulit. 
Gejalanya seperti mudah iritasi dan berjerawat, gatal,kemerahan dan kering. Ketika terkena perubahan suhu, kulit sensitif dengan mudah akan menjadi merah.

Kekurangan faktor kelembapan semula jadi, kerosakan daya rintangan kulit (kulit tidak dapat mengekalkan kelembapan), pendingin udara dan cuaca lampau (panas, kering dan berangin) menyebabkan kulit terasa tegang dan kering. Justeru, penghidratan adalah penting untuk melegakan kulit kering dan sensitif.

Rawatan Untuk Kulit Berparut Akibat Jerawat

Topik artikel kali ni agak menyeramkan, masalah parut berlubang yang di alami oleh kebanyakan orang samada wanita atau lelaki yang disebabkan oleh bekas jerawat, samada parut jerawat biasa atau pun parut jerawat yang berlubang.  Ha tu la kan tangan gatal suka picit-picit jerawat kan dah berparut!





Kebiasaannya rawatan parut mengambil masa antara 5-25 minggu bergantung pada masalah parut yang dialami.  Parut baru adalah parut yang senang sekali dirawat.  Parut yang sudah agak lama memakan masa kerana untuk membina tisu-tisu yang mati mengambil masa berbanding parut yang baru.

Liang Pori Besar & Terbuka??

Rasanya ramai sangat yang mengalami masalah liang pori besar lah, terbuka lah..big pores ..memang mengganggu kan? Tapi korang tahu ke kenapa liang pori kita besar dan terbuka? Apakah punca dan cara untuk mengecilkan saiz pori-pori di wajah?





Liang pori-pori terbuka boleh menjadi satu masalah pada kita. Liang roma kita kelihatan seperti berlubang.
Biasanya ia terjadi di hidung, dagu dan pipi anda tapi sebenarnya kat mana-mana area pun boleh terjadi.  Ia menjadi liang pori sebagai pembukaan untuk bulu roma, saiz bulu roma kita bergantung pada saiz liang. Kadang-kadang campuran sel-sel kulit mati menyebabkan liang itu untuk kelihatan lebih terbuka atau tersumbat.

Punca Liang Roma Membesar Adalah Seperti Berikut:-

Tips & Tricks For Pigmented Lips


Everybody loves lips that are pink and beautiful. No one would like to have dark & pigmented lips & yet it is one of the most common problems faced by women. Today, I will share with you treatments and steps you can do at home to get rid of Dark Lips.

To begin with, I first want to share with you the reasons for Dark Lips: 

Atasi Masalah Ekzema Dengan Zarraz Paramedical




Alice (bukan nama sebenar) menanggung penderitaan ini sejak sekian lama.  Ia bukan sahaja mengganggu kehidupannya, malah memberi kesan kepada penampilan, menyebabkan beliau kurang keyakinan.  Paling teruk, keadaannya menjejaskan prestasi kerja kerana beliau kurang berkeyakinan untuk bergaul dan mengetengahkan diri.

Penderitaan Alice berpunca daripada ekzema atau dermatitis atopik yang dianggarkan hampir 20 peratus rakyat Malaysia didiagnos menghidapnya.  Dan yang paling membimbangkan adalah peratus paling tinggi adalah dalam kalangan kanak-kanak.

Apa itu Ekzema?

Tips dan Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Mudah

Masalah jerawat memang selalu merunsingkan terutama anak dara remaja, tapi masa tu lah jerawat tumbuh bagaikan cendawan di muka, dah jadi macam penternak jerawat yang berjaya plak.  Adakah itu 'jerawat gatal'?  Itu orang tua-tua la yang selalu kata.  Padahal pada zaman remaja lah kulit kita aktif semacam dan mengikut hormon yang tidak menentu mengikut perkembangan tubuh badan masing-masing.

Sebenarnya jerawat bukan je masalah untuk remaja tetapi juga melibatkan orang dewasa.  Jerawat terjadi bila kelenjar minyak mengeluarkan terlalu banyak minyak dan sebum di kulit terutamanya di muka, dada dan belakang iaitu kawasan yang mempunyai banyak bulu roma.



Liang minyak yang tersumbat akan menjadi bintik putih jika ia terjadi di bawah kulit atau bintik hitam jika di lapisan luar kulit. Kulit akan menjadi kemerahan jika radang terbentuk di sekeliling liang tersebut.
Lebih besar kawasan radang lebih mudah terbentuk nanah dan akan meninggalakan parut jerawat jika tiada perawatan dan ubat yang sesuai. Nak hilangkan parut jerawat adalah susah ye puan-puan adik kakak, jadi pastikan rawatan yang kita buat untuk hilangkan jerawat itu adalah betul dan mengikut langkah yang disarankan oleh pakar kulit.

Tips Kulit Sihat & Cantik


Kebanyakan wanita menyangka kulit yang cantik datangnya daripada teknik solekan yang betul dan up-to-date. Hmm itupun betul juga.  Tapi apa yang paling penting adalah anda semua perlu tahu kecantikan itu datang dari kulit yang sihat dan sempurna.


Bila dah banyak nau kaler dan tepung, muka tu dah macam jadi colouring book.  Ala.. macam budak sekolah kaler dengan pensil warna Stabilo tu..  Tuhan tak cipa muka kita ni untu jadi buku mewarna ok..


Anzalna Nasir Pakai Produk Zarraz Paramedical Untuk Kulit Sensitif


Alhamdulillah, produk Zarraz Paramedical semakin mendapat tempat di hati para pengguna wanita di luar sana, ini termasuklah artis terkenal tanahair iaitu Anzalna Nasir seorang pelakon terkenal yang tidak asing lagi di Malaysia.

Kat bawah ni adalah keratan akhbar Star Online yang menceritakan mengenai kehebatan Zarraz Paramedical dan ini diakui sendiri oleh Anzalna Nasir.

The Best Spa in Penang - Villa Ratu Spa.



Villa Ratu Spa (Zarraz Spa) is a home based spa.. Experience the best spa ever in Penang.  We minimize in opex but maximize in service satisfaction.. Using 100% chemical free products.  We are Professional and we care about your beauty because BEAUTY IS REPSONSIBILITY...


Operation hours: 

Cara atasi Kulit Berminyak


Rata-rata kawan saya mempunyai jenis kulit berminyak.  Biasanya akan kelihatan berkilat terutama di bahagian T-Zone muka iaitu bahagian dahi, hidung dan dagu anda.  Masalah ini juga berlaku kepada diri saya sendiri.  Feeling sorang-sorang.. Wah perasan ‘glowing’ padahal pancaran minyak over sangat sampai boleh buat goreng ikan!




Kulit berminyak ni disebabkan oleh hasil pengeluaran berlebihan  sebum (bahan berminyak yang dikeluarkan secara semulajadi oleh kulit).  Biasalah kulit muka ni dia manja-manja kucing gitu, kalau kurang sebum kulit akan jadi kering, kalau terlebih plak tu yang jadi kulit berminyak. 

Kalau tidak dicuci dengan betul, mula la pori-pori (bukan pari-pari yee) tersumbat.  Segala kekotoran pun sibuk nak menyempit dalam pori-pori tu.  Bila cuci pun tak bersih, main cuci je dengan sabun buku atau bagi alasan “ eh aku dah biasalah dari Zaman sekolah memang guna sabun buku ni je.. aku redha”.. Memang la kulit akan merajuk dan mogok, maka banyakla jerawat keluar.  Jerawat batu, jerawat darah atau jerawat nanah duduk bersepah atas muka kita.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...