Tips dan Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Mudah

Masalah jerawat memang selalu merunsingkan terutama anak dara remaja, tapi masa tu lah jerawat tumbuh bagaikan cendawan di muka, dah jadi macam penternak jerawat yang berjaya plak.  Adakah itu 'jerawat gatal'?  Itu orang tua-tua la yang selalu kata.  Padahal pada zaman remaja lah kulit kita aktif semacam dan mengikut hormon yang tidak menentu mengikut perkembangan tubuh badan masing-masing.

Sebenarnya jerawat bukan je masalah untuk remaja tetapi juga melibatkan orang dewasa.  Jerawat terjadi bila kelenjar minyak mengeluarkan terlalu banyak minyak dan sebum di kulit terutamanya di muka, dada dan belakang iaitu kawasan yang mempunyai banyak bulu roma.



Liang minyak yang tersumbat akan menjadi bintik putih jika ia terjadi di bawah kulit atau bintik hitam jika di lapisan luar kulit. Kulit akan menjadi kemerahan jika radang terbentuk di sekeliling liang tersebut.
Lebih besar kawasan radang lebih mudah terbentuk nanah dan akan meninggalakan parut jerawat jika tiada perawatan dan ubat yang sesuai. Nak hilangkan parut jerawat adalah susah ye puan-puan adik kakak, jadi pastikan rawatan yang kita buat untuk hilangkan jerawat itu adalah betul dan mengikut langkah yang disarankan oleh pakar kulit.


Kalau dah wajah muka kita ni penuh dengan parut jerawat, dah tentulah hilang keyakinan diri dan hilang seri wajah.
Cara paling mujarab untuk menghilangkan jerawat adalah perlu mengamalkan 'regime' atau amalan penjagaan muka yang betul dan mestilah disiplin.  Jangan la nak harap muka cantik mulus licin berseri kalau cuci muka ikut suka hati, dengan harapan kulit akan faham dengan masalah kesibukan kita.  Jadi, pastikan penjagaan muka dan amalan disiplin yang tinggi bagi mendapatkan kulit cantik yang kita idam-idamkan.. 

Di bawah ni adalah cara-cara untuk menghilangkan jerawat dan seterusnya mengurangkan masalah lain yang timbul akibat jerawat:

1.  Perlu cuci muka 2 kali sehari.  Gunakan pencuci kulit muka yang lembut pada kulit dan tidak mengeringkan iaitu 100% tiada bahan kimia Sodium Laureth Sulfate (tanpa buih).  Di sini anda perlu menggunakan pencuci muka dalam bentuk gel tanpa buih- Zarraz Paramedical Firming Cleanser.  Gabungan ekstrak peppermint (sejuk dan berangin) dan Rosemary Chamomile (aromaterapi) yang terdapat dalam pencuci muka ini memberi kesan menyegarkan dan menenangkan kepada si pemakai.  Haa bagus kan.. sambil cuci muka pun boleh hilangkan stress.. Ingat, stress juga boleh menyebabkan jerawat timbul akibat dari perasaan tertekan, bermasalah dan badan yang letih.

2.  Amalkan pemakaian penyegar setiap kali selepas mencuci muka.  Zarraz Paramedical Refreshing Hydrating Lotion adalah penyegar yang sangat unik mengandungi 10 jenis ekstrak tumbuhan untuk memberikan ketenangan pada kulit, membantu menyegarkan kulit yang lesu dan menambahkan kelembapan pada kulit.  Ianya juga adalah merupakan losyen yang mampu menutup liang roma, mencegah kedutan dan membuat kulit terasa segar.

3.  Jangan picit jerawat kerana ia akan menambahkan radang pada kulit dan kulit akan menjadi berlubang dan berparut.  Bahan paling mudah untuk mengecutkan jerawat adalah dengan menggunakan Zarraz Paramedical Essence Sebum Gel.  Formula Phyto bio kejuruteraan dapat mengecutkan dan mengurangkan jerawat pada bahagian kulit yang terjejas tanpa kesan yang menyakitkan.  Kesannya boleh dilihat hanya dalam tempoh 10 hari pemakaian memberi perubahan jelas menghasilkan kulit yang licin dan bebas dari jerawat.

4.  Elakkan cahaya Ultra Violet (UV) kerana pendedahan yang melampau akan merosakkan kulit dan lapisan kulit akan menjadi berkedut dan menutup liang sebum.  Guna krim pelindung UV yang tidak berminyak iaitu Zarraz Paramedical Sun Protection SPF50.  Ianya bukan sahaja krim pelindung UV yang dapat melindungi dari pancaran matahari selama 500 minit malahan mampu penggunaan yang kerap mampu memberi pencerahan pada kulit secara sekata.  Hasilnya kulit wajah anda bertambah glowing, gebu dan berseri-seri.

5.  Kurangkan penggunaan pelembap muka pada waktu malam di awal amalan penjagaan wajah untuk kulit berjerawat.  Cukup sekadar cuci muka dan guna penyegar sahaja sebelum tidur.  Setelah pulih barulah gunakan krim malam Zarraz Paramedical Stem Cell Sleeping Gel yang boleh menyeimbangkan semula tahap pH, melegakan, melembutkan, mencerahkan dan meyihatkan kulit.  Penggunaan yang berterusan dapat menggalakkan penghasilan sel-sel kulit baru dan menjadikan kulit semakin gebu dan halus bak sutera.




KLIK di bawah sekarang! Kebanyakan pengguna yang menggunakan produk kami memberikan respon dan keputusan yang positif!.. Lepas ni tak perlu runsing, tak perlu kecewa dan tak perlu rasa rendah diri lagi.. Produk kami PASTI akan mengembalikan kejelitaan wajah anda kerana "Kecantikan adalah Tanggungjawab"..


CALL / SMS : 013-3502004 (ALEEZA)



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...