Cara atasi Kulit Berminyak


Rata-rata kawan saya mempunyai jenis kulit berminyak.  Biasanya akan kelihatan berkilat terutama di bahagian T-Zone muka iaitu bahagian dahi, hidung dan dagu anda.  Masalah ini juga berlaku kepada diri saya sendiri.  Feeling sorang-sorang.. Wah perasan ‘glowing’ padahal pancaran minyak over sangat sampai boleh buat goreng ikan!




Kulit berminyak ni disebabkan oleh hasil pengeluaran berlebihan  sebum (bahan berminyak yang dikeluarkan secara semulajadi oleh kulit).  Biasalah kulit muka ni dia manja-manja kucing gitu, kalau kurang sebum kulit akan jadi kering, kalau terlebih plak tu yang jadi kulit berminyak. 

Kalau tidak dicuci dengan betul, mula la pori-pori (bukan pari-pari yee) tersumbat.  Segala kekotoran pun sibuk nak menyempit dalam pori-pori tu.  Bila cuci pun tak bersih, main cuci je dengan sabun buku atau bagi alasan “ eh aku dah biasalah dari Zaman sekolah memang guna sabun buku ni je.. aku redha”.. Memang la kulit akan merajuk dan mogok, maka banyakla jerawat keluar.  Jerawat batu, jerawat darah atau jerawat nanah duduk bersepah atas muka kita.


Sedihnya bila tengok cermin, kita pulak nak tunjuk tanda protes tangan gatal nak picit jerawat tu.  Habis pecah dan rasa lega bila keluar.. maka dalam hati pun berkata “Padan muka ko jerawat.  Sekarang ko dah pecah mesti dah takde jerawat timbul lagi hahahaha” sambil gelak jahat.



Tapi tu semua harapan sia-sia je.  Esok bangun pagi tengok kulit kita luka.  Minggu depan tengok kulit muka kita BERPARUT! HITAM!

Minggu depan lagi tengok banyak pulak jerawat lain timbul!  Dan mula la duduk depan cermin dan gatal tangan lagi.. Arggghhh  sampai bila-bila pun tak habis episod ngeri niii..

Makan lollipop nak hilangkan tension!



Korang pernah alami kejadi macam ni?

Nak tau tak?

30% akan cari jalan penyelesaian
50% akan cakap “saya pasrah, inilah takdir untuk saya”
20% “saya benci muka berminyak niii” Tapi tak buat apa-apa

Anda tergolong dalam kategori yang mana?

Mungkin ramai yang tak tahu.. kalau dibiarkan je kulit kita berjerawat dan berparut jerawat.. lama kelamaan akan menjadi jeragat sebab kesan parut dah sebati dengan kulit.  Umur baru dua puluhan tapi dah ada banyak parut dan jeragat.  Kalau pakai produk bagus memang boleh menyelesaikan masalah kulit berminyak ni, tapi ambil masa sikit la, kos pun boleh tahan.  Bila jeragat ni dah tahap kritikal susah sangat nak hilang, nak senang pakai laser jeee.. tapi kos mahal la pulak kan..

Jadi sebelum anda terpaksa cari rawatan laser yang mahal dan menakutkan tu, apa kata kita bermula dengan regimen penjagaan kulit yang betul dulu.

Bermula dengan pencuci muka.




Kulit yang penuh minyak dan kotoran perlulah dicuci dan diberi perhatian lebih dengan menggunakan Firming Cleanser bagi mengeluarkan minyak-minyak yang tersumbat dalam pori-pori tu. Pencuci muka tanpa buih ini adalah pembersih semulajadi dengan gred pudina tertinggi, bunga Rosemary dan Camomile serta ekstrak kayu sugi dan sesuai untuk kulit berminyak.  Harus cuci muka 2 kali sehari.  Satu botol berharga RM70 dan tahan lama dalam 3-4 bulan.


Penyegar/toner
Ramai di antara kita ingat penyegar ni tak penting.  Sedangkan kalau nak kembalikan pori-pori kita ke saiz asal (lebih kecil dari tidak memakai penyegar), wajib memakai RefreshingHydrating Lotion.  Kita nak kecilkan saiz pori-pori so takdelah besar semacam dan mudah memerangkap minyak dan kotoran kan.  Guna setiap kali selepas mencuci muka dengan Firming Cleanser.  Gunakan tangan sahaja tak perlu kapas.  Sebotol berharga RM70 dan boleh tahan untuk 4-5 bulan.

Essence Sebum Gel
Sapukan pada keseluruhan muka selepas Refreshing Hydrating Lotion. Essence Sebum Gel berfungsi sebagai pemecah dan menguraikan kelompok minyak yang yang terkumpul dalam kulit wajah.  Ianya sangat cepat mengurai dan merawat masalah kulit berminyak.

Sekiranya terdapat jerawat pada wajah, sapukan Essence Sebum Gel pada jerawat tersebut sebelum tidur, dan setelah anda bangun pada esok pagi sudah pasti jerawat anda telah mengecut.  100% kepuasan dijamin!  Satu botol berharga RM70 dan boleh tahan lama dalam 4-5 bulan.

Sun Protection SPF50
Sun Protection SPF50 ini akan menyeimbangkan kandungan minyak pada kulit secara semulajadi seterusnya menutup pori-pori di muka.

Ianya dihasilkan daripada White Lily yang amat efektik untuk melembut, melembap dan menghaluskan kulit.  Ekstrak White lily juga mampu menghasilkan sel-sel kulit yang baru menggantikan sel-sel kulit lama yang mati yang mengakibatkan pertumbuhan dan pembentukan pigmentasi.  Tak perlu guna concealer lagi untuk menutup cela di muka.  Wajib ada dalam handbag setiap wanita!

Wild Raspeberry  di dalamnya pula merupakan anti-oksidan terbaik di dunia akan membuatkan usia anda  akan jadi 4 tahun lebih muda!

Untung sangat  ni sebab boleh dapat banyak faedah sekaligus.  Oops ada lagi.. agen perlindung UV ini mempunyai SPF 50 sebab itulah ia mampu melindungi kulit anda selama 500 minit di bawah cahaya matahari!  Betul-betul untung ni!  Sebotol berharga RM80 dan boleh bertahan lama dalam 5-6 bulan.

Untuk waktu malam pula gantikan SPF50 dengan Stem Cell Sleeping Gel.

Stem Cell Sleeping Gel ini adalah sebagai pelembap muka yang dapat menghilangkan garisan tebal kedutan pada kulit, kulit akan kekal muda dan tegang.  Jangan ingat kulit berminyak tu tak payah pakai pelembap sebab dah berminyak, buat apa nak pakai pelembap.  Sebab minyak kat muka korang tu sama sekali tak sama dengan pelembap ok.. kalau tak pakai pelembap macam manalah kulit nak sihat.  RM 70 sebotol tahan 5-6 bulan.

Masker



Clarifying Renewal Mask ni bertujuan untuk menanggalkan sel kulit mati tanpa merengsa wajah anda, menegangkan kulit wajah dan menghilangkan parut-parut jerawat anda.  Kena konsisten pakai barulah Nampak hasilnya.  Lepas pakai ni memang terasa kulit jadi sungguh lembut dan segar.  Maklumlah kulit mati semua dah tanggalkan. 

Bayangkan lepas muka kita dah bersih dan segar selepas cuci dengan Firming Cleanser, kandungan serum yang banyak dalam masker ni meresap dalam kulit kita dan member nutrient di dalamnya.  Memanglah jadi lembut.  Masker ni hanya pakai 2 kali sebulan.   Satu kotak berharga RM30 untuk pemakaian sebulan. (Satu kotak ada 2 keping masker).



Ramai pengguna mengakui akan merasa perubahan seawall 10 hari penggunaan set untuk kulit berminyak ini. Tiada lagi masalah kulit berminyak, kulit jadi cerah, sekata, gebu dan tegang.  Lepas tu tengok cermin pun dah tak tension lagi dah, dah ko kenapa senyum sorang2 kat cermin tu? Suka la tuu.. kulit dah sihat dan cantik kan..





Kalau korang nak macam ni jugak , apa tunggu lagi.. SMS/WhatsApp je kat nombor ni ye.. 013-3502004 (24 jam).

Ramai yang suka bertangguh dan cakap “ermm nantilah dulu baru beli produk ni”.  Anda mungkin rugi sebab anda dah buang masa banyak untuk tunggu, tunggu dan tunggu.  Sementara kulit masih mudah dan mudah dirawat ni, cepat-cepatlah ambil tindakan yang sewajarnya ye.. jangan menyesal di kemudian hari.

Jadi berapa harganya?

Untuk penjimatan wang anda,  adalah dicadangkan anda untuk mendapatkan “Super Saver Pack” dengan penjimatan hebat sehingga RM40!!

SET BIO NUTRICARE + ESSENCE SEBUM GEL + CLARIFYING RENEWAL MASK 
=
Cuma RM350 Sahaja!





Set Bio Nutricare adalah terdiri daripada FIRMING CLEANSER, REFRESHING HYDRATING LOTION, STEM CELL SLEEPING GEL DAN SUN PROTECTION SPF50. 

Harga yang cukup murah jika dibandingkan dengan treatment di pusat kecantikan terkemuka atau klinik-klinik pakar kulit.

Jangan bertangguh lagi, tempahlah sekarang dan kembalikan kecantikan anda sebelum hilang selamanya..


"Beauty is Responsibility"

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...